Opublikowano:

Na czym polega dieselgate?…

Na czym polega dieselgate? Samochody z lat 2008-2018 z silnikami EA189 (1.2, 1.4, 1.6, 2.0, 3.0 i 4.2 TDi) nie spełniają norm emisji spalin, emitują bardzo dużo trujących substancji – tlenków azotu. Według ekspertów, samochodów tych nie da się naprawić poprawką oprogramowania. #oszukujo

Jaki jest efekt akcji naprawczej? W przeważającej większości użytkownicy raportują mocno obniżoną dynamikę samochodu, zwiększone zużycie paliwa (1-2 litry/100 km), zapychanie filtrów, utratę mocy, awarie silnika i … automatycznych skrzyń biegów. NIE POLECAMY!

Jak wygląda sprawa #dieselgate w Polsce? TL;DR

Co robią urzędy w Polsce? – Działa UOKiK, który prowadzi wraz z prokuraturą postępowanie i to się chwali, chociaż mogliby działać szybciej. Ministerstwo Infrastruktury wydało zalecenia by w czasie przeglądów sprawdzać czy auto jest objęte dieselgate i zapraszać do aktualizacji oprogramowania. NIEFAJNIE.

We wrześniu przedawniają się roszczenia wobec koncernu VAG. Jeśli chcecie bezpłatnie dołączyć do pozwu przeciwko #skoda #volkswagen #seat #audi #porsche to jest ostatni dzwonek ===> http://www.stopvw.pl

Dlaczego ciągle są odkrywane nowe przypadki oszustwa? – bo po 2015 roku VW się nie przejął. Najnowsze problemy to Porsche, o czym można przeczytać choćby tutaj. Dotyczy Cayenne, Macan i Panamera. Taki to #arogantvagen

Jak wygląda sprawa #dieselgate na świecie? TL;DR

Rupert Stadler nadal w areszcie w Niemczech. Dyrektor generalny Audi siedzi po tym, jak w jego domu i siedzibie firmy znaleziono bardzo obciążające go dowody.

Łączne kary dla koncernu Volkswagen sięgają już ponad 30 mld dolarów a dochodzą ciągle nowe.

W Europie VW nie zagwarantował klientom poprawności akcji naprawczej co rozwścieczyło Komisję Europejską. Trwają pracę nad zmuszeniem VW do potraktowania europejskich klientów lepiej niż do tej pory.

Jakie jest stanowisko Volkswagena? TL; DR

To nie my, to nie tylko my, to wszyscy #oszukujo – w sieci były rozpowszechnianie informacje o innych koncernach motoryzacyjnych, ale do tej pory nikomu poza VW nie udowodniono tego procederu. Natomiast jest dodatkowa ogromna afera zmowy kartelowej niemieckich producentów (BMW, Mercedes, grupa VAG)

Macie problemy z autami? Ojej, to tylko jednostkowe przypadki – za każdym razem, jak VW zostanie złapany na tym, że akcja naprawcza nie działa (co potwierdziło wiele badań w niezależnych laboratoriach), twierdzi, że to jednostkowe przypadki. Czemu to robi? Bo wie, że zbadanie wszystkich aut jest niemożliwe. Taka strategia PR.

Auta w USA są zupełnie inne niż w Europie, więc czego chcecie – nieprawda, są to takie same auta, te same podzespoły i silniki, różnica polega przede wszystkim na dodaniu do amerykańskich wersji układu z AdBlue (który i tak nie działał, bo dawkował bardzo mało płynu, co zresztą reklamował bardzo mocno VW…)